2009-07-02

snakka om att man e dålig på å updatera då.. fast livet går ju vidare även om man inte skriver.
så gjode man lite shopping innan som sagt.. handlade lite fina skor, å så fick man ju handla klänning till de sen.. måste ju ha nått som passar skorna jue, så här e ett litet smakprov






var ute å hälsade på pappa å syskon å käkade hemmagrillade hamburgare för omväxlings skull. hängde även me tina, samuel, noah å hannah till maxi för lite barnklädes shopping. lilla mathilda å pappa stannade hemma å badade i polen :P



hade utbildning igår för första gången.. å även om jag var så nervös så jag trodde jag skulle dö, så var hon lika nervös hon me, så det funkade fin fint... jätte jätte dukktig tjej..
men sen när man skulle hem så lykkades ja me en riktig Lilith... :P
eftersom jag skulle jobba ett andra pass så lämnade jag jobbarkläderna kvar på jobbet å traskade bara hem me lilla handväskan, å lat som man är så tänkte jag att pizza e fint, eftersom jag inte alls orkade laga mat. så kommer hem vinglande med en stor familje pizza på armen å cola å så. kommer fram till dörren å inser att nyklarna ligger i jobbar byxor. men ja e ju inte den som e den, så tänker att eftersom de e så fint väder så kan ja ju börja äta pizza ute fram tills älsklingen kommer hem. sagt å gjort lallar ut på gräsmattan å sätter mig för att hugga in... å klart som fan att det börjar regna då :P
så satte mig i trapphuset å käka.. stakkars grannen som gick förbi å önskade mig trevlig middag lär ju trott att ja var helt från vettet. hahah ja säger då det, inte lätt å vara mig heller!

andra passet gick fint även om dom sista minuterna var ett helvete å vi vart helt totalt överkörda i både dt'n å kassan under kvällen. kom hem å va så där härligt klibbig å fin måste ha luktat värre än 2 donken å ett gym eller nått.
skönt att man fick lite skjuts av hanna å sandra, så man slapp gå hem kl 12 på natten.
idag blir de lungt fram tills vi jobbar å sen blir de ett nytt pass me utbildning, men ja e inte de minsta orolig... som sagt de kan inte gå mer än åt skogen!
nej puss på er alla.

******

ibland saknar ja din röst...
ibland saknar jag att kunna berätta hur dagen har varit
även om det var toppen, även om den var förjävlig
jag undrar om du saknar att berätta om världen för mig.
ibland saknar jag dig... jag undrar om du inser det.

*****

Svarta hjärtans saknad

Genom våra minnen
smyger skepnader
på tå

krossar glas
för oss att
blöda ymnigt
av

bakom tidens kuggjhul skymtar
dolda timmar
där desperation i svarta hjärtan
växer sig mörkblått ond
och verklig

avgrundsdjupt tittar vi i glasen
bidar tiden med att le åt solkatter
ljusets clowner
och dricka vin

med en saknad efter någon som
kan visa vägen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar