2009-05-20

Självömkan

jag är trött.. så trött.. trött i kroppen å i huvudet. kanske för mykke jobb?! 
eller så e de nån förkylning. men till helgen så e ja ledig å ska åka ut till mamma å grilla *längtar* 
om hon nu har tid.. dom hade ett kök som skulle blir klart snarast :S 
men jag hoppas!! annars kommer jag nog gråta om det inte blir nått av det.
skönt att man inte börjar förräns 18 iaf.

känner mig liten å ensam, fast det är kanske en sån dag
känns bara som jag har en massa gråt instängt i mig
jag vet bara inte vart det kommer ifrån
kanske är det att man äntligen börjar kunna ta itu med saker

försökte få lite massage igår fast han tyckte att jag skulle stretcha istället..
jag har typ aldrig stretchat i hela mitt liv, varför skulle jag göra det nu?
det brukar hjälpa med massage jue. min rygg var tydligen inte så dålig....
vet inte vem han var å klämde på... uss saknar andreas massage.
neee kanske frukost å sen lite sims! 
puss på alla! 

***********************
 Jag var länge en liten larv,
mjuk och len som siden.
Förpuppad under jordevarv,
men jag tröttnade med tiden. 

Instängd i någon annans kropp,
längtade jag efter förvandling
och i hjärtat tändes ett hopp
om att låta längtan bli handling.

Med tårfyllda ögon så rev jag den mur
som så länge hade hållit mig fången.
Plötsligt så kunde där skönjas en figur
som kröp ut ur spillrorna av kokongen.

Nu sätter sommaren världen i brand 
och jag vecklar ut min färggranna krage,
trots att jag är fri nu, så önskar jag ibland; 
att jag fortfarande var en fjäril i din mage.

Så lova mig att vara försiktig min vän
då orden om frihet så vackert klingar.
För det finns faktiskt ingen återvändo sen
då du har flugit iväg på dina egna vingar. 

Poesi av Linge 

1 kommentar: