2010-12-08

vittrad

Jag vittrar sönder...

Jag hade en bra dag idag! En sån där toppen dag som bara var bäst!
Men så kommer natten
Och jag vandrar mellan ekande väggar.

Jag brukar lägga mig i sängen och blunda hårt och låtsas att du är där,
att du bara gått ut en kort stund för ett nattligt toa besök
(Vi borde ha seriöst slut på toapapper vid det här laget om så vore fallet.)

Dagarna försvinner en efter en och jag vet inte vart dom tar vägen
kanske kommer jag se tillbaka på den här tiden med ett leende
kanske kommer jag se det som förlorad tid.

Just nu är det ytterligare en grå natt
som jag antagligen inte kommer minnas
eller så minns jag den bara för att den var lik dom andra 200 nätterna som lyckats passera

Dagen igår hade lika gärna kunnat vara dagen i dag, eller kanske var det förra veckan?!
Jag minns inte
jag vet bara att du inte var här

Jag vet ingenting annat
jag vet bara att jag vittrar sönder
och du är inte här
så du kan inte göra mig hel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar