2010-12-07

ensamt å tomt... fortfarande

Jag läser mig blogg och blir seriöst deprimerad...fast de var ju ett tillstånd som jag redan var i iförsig.
Lovar å försöka bättra mig men lär nog klaga lite till!
Menar nånstans lär man väl få säga att allt inte känns helt oki?!
Bättre på utsidan än på insidan?!
Ännu en dag... Fay har roat sig med att säga "guuk" vilket betyder allt från "jag gillar å tugga sköldpadda" till "den här sladden får jag nog inte bita på men den e god ändå" till "mamma jag har tappat strumpan"

Jag har lagat mat å matat barn, å kollat på nån halvkass kampsportsrulle. Idag har jag inte gjort nått vettigt alls. Andreas säger att det kan vara nyttigt att ha sånna dagar. Jag säger att dom känns ganska meningslösa. Fay tyckte nog mamma var tråkig. Men ärligt jag orkar INGENTING!

Fay är å leker med sin far, sj ska jag krypa ner i ett bad och hoppas att jag kan tvätta bort sorgen och känslan av totalt meningslöshet, så jag kan vara lite lyckligare när min lilla piraya kommer hem!

Snälla tomten! Mamma vill ha hem Andreas!


***************

Innan så hade jag kunnat tillhöra nått av dom där programmen typ "ensam mamma söker" eller nått.
Nu då... finns det inga program som typ "upptagen mamma väntar" eller "medans alla andra har ett liv" Ordet vänta brukar knappt finnas i min vokabulär. Och det är det enda jag gör nu förtiden, Väntar längtar och saknar!

De e så fint när man ser en sån där film där det är ett par som väntar på varann hela livet å tillslut när dom e gamla å döende så hittar dom tillbax till varandra.
Det är INTE jag! Kanske beror det på min lite halvvridna tidsuppfattning. Men nej vänta å jag är inte nått som gillar å vara i samma mening. Dock har jag blivit tålmodigare med tiden och vänta det lär man göra, så bara å gilla läget! Men jag tycker jag redan har väntat en halv livstid
Kan jag inte få slippa vänta och börja leva istället?! Jag tycker att det är min tur att få lite medvind!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar