2009-09-01

jag sjunker...

det finns så mycket jag skulle vilja säga men orden tycks ha fastnat i min hals! så andra får tala åt mig!

*****************
hon löser upp sina svarta flätor
håret lockar sig ner över hennes smidiga kropp
kittlar styvnande bröstvårtor
den olivbruna hyn glittrar som guld i gryningen
hon ställer sig vid fönstret i minareten
hennes röst ekar över världen
min kropp är din
din kropp är min
själen är gemensam
inför Gud är vi lika
älska mig som du älskar dig själv



******************

Du ska vara intill, du saknas, du ska vara här

Änglapoeterna lägger sig ner vid min sida
viskar orden rakt in i min själ
då poesin verkar ha rymt 100 mil till andra sidan jordklotet
och endast sorglängtan är närvarande

vill höra dig slamra med tekoppar i köket nu
prassla in dig i täcket och stöka runt lite grand
vill höra ditt fniss i ett samtal med mig
men allt är bara tråkigt tyst

det är alla hjärtans dag
och jag ser dig

överallt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar